keskiviikko 30. kesäkuuta 2010

Terveiset Karjalohjalta - Ossin kotiseutukierros

Lähdettiin Ossin kanssa tekemään kotiseutukierrosta. Reitti kulki reittiä Karjalohja - Fiskari - Pohja - Karjaa - Lohja - Sammatti - Karjalohja Ajettiin ensin Anskuun...

... jossa Suomen suvi on parhaimmillaan...

Ansku oli vain välietappi. Seuraavana oli kohteena Fiskarin Ruukki. Sorsia oli Fiskarinjoella paljon...

... kuten myös lokkeja...

Kaunis kesäpäivä saa ihmiset liikkeelle.

Ossi kävi "katsastamassa" museoveturin.

Fiskarista matka jatkui Billnäsin Ruukkiin

Ravintola on todella kauniilla paikalla. Itse ravintolassa ei tällä kertaa käyty - päätettiin tehdä ruoka itse, kun oltiin tykötarpeetkin jo ostettu valmiiksi.

Billnäsin jälkeen seuraava pysähdypaikka oli Karjaa. Kävelimme siellä pitkän tovin, ja poikkesimme päiväkahvillakin jossakin kahvilassa.
Kesäinen sää sai Karjaalaiset (=Raaseporilaiset) liikkeelle. Jyskin esittelytuoleissa oli hyvä pitää pientä lepotaukoa :)

... Myös kävelykadulla oli väkeä liikkeellä....

Lämmintä todellakin riitti!

Lohjalta ei tullut kuvia tällä kertaa otettua ollenkaan, mutta Lohjan jälkeen käytiin Sammatissa.

Illalla päätettiin lähteä käymään veneilemässä kauniissa kesäillassa. Airoja varastosta hakiessani huomasin ovessa ison ampiaispesän! Mitenhän tuon voisi hävittää? Osaako joku lukijoista kertoa?

Rantaan päästyä Ossi alkoi laittaa airoja paikoilleen... kuten myös muut alkuvalmistelut, bensatankki, yms...

Ossi ei ollut vielä kovin montaa tälle kesälle veneilemässä käynytkään, joten perämoottorin käyntiin saamisessa oli pientä alkukankeutta. Ossi yritti ensin monta kertaa, sen jälkeen ehdotin, että josko minäkin kokeilisin. Ossi suostui tähän ajatukseen. Moottorikin saatiin käyntiin, ajelin satamasta ulos ja otin samalla kuvan Ossista. Niitä harvoja kertoja, kun Ossi sai vain nauttia maisemista =)

Lintuja pesii Karjalohjanselällä paljon! Tämän kuvan otin samalla kun ajoin venettä, joten "tärähtänyt kuva" selittyy sillä.

Ossi sai napattua kuvan myös minusta. Tuulta ei ollut juuri nimeksikään, joten meno oli melkolailla tasaista. Kävimme noin tunnin lenkin Karjalohjanselällä.

Ossi toimi "navigaattorina" ja antoi ohjeita, mihin päin pitää mennä. Ossille tutut vedet, itse olin Ossin veneen"puikoissa" ensimmäistä kertaa.

Tämä kuva on otettu Päiväkummun rannasta. Sielläkin lintuja näkyi. Aurinko paistoi juuri vastaan, joten paremmin saat linnut näkyviin, kun klikkaat kuvaa isommaksi.

Kaunis kesäilta oli saanut myös muita veneilijöitä liikkeelle. Kuva on otettu satamasta juuri sinne tultuamme.

...Huomenna kutsuu Turun saaristo, joten jutut jatkuu. Lähdetään ostamaan mokkula, niin saa pidettyä lukijat ajantasalla. Muutoin tämä päivä jatkuu pakkaamisella ja viimehetken valmisteluilla reissua varten. Kannattaa siis kurkistella... ;)