tiistai 12. heinäkuuta 2011

Mikkelistä Joensuuhun, Pielisen kierros ja Savonlinnaan...

Eilen matkasimme Mikkelistä Joensuuhun... matkalle sattui todella kauniita maisemia.

Joensuuhun päästyämme ja majoituttuamme lähdimme pienelle kävelykierrokselle lähimaastoon. Leirintäalueelta, jossa majoituimme, ei tähän ollut, kuin alle 10 minuutin kävelymatka. Palvelu toimi ja väkeä oli paljon, joskin ilmakin kyllä helli lähestulkoon +30 asteen helteellä.

Istuskellessamme satamaan tuli hieman isompi "paatti" näitä en ole ihan jokapäivä nähnyt liikenteessä.

Joensuusta suuntasimme matkamme Kolille, ensimmäinen hissikyyti oli parkkipaikalta ylätasolle menevä vaijerihissi.

Kolilla oltiin aamusella jo klo 9. Luonto-aamun lähetys alkoi juuri, kun oltiin paikalla...

Piuhaa riitti lähetysautosta...

Lähetys oli alkanut paria minuuttia aiemmin, kun satuttiin paikalle...

Sokos-Hotelli Kolin vierestä ihailtiin maisemia tovosen aikaa...

Maisemahissi olisi lähtenyt toimintaan tuntia myöhemmin, mutta päätettiin yhteistuumin, ettei aleta tuntia odottelemaan, vaan "valloitamme" Ukko-Kolin. Kävelimme siis neljät portaat maisemahissin ylätasanteelta vielä ylöspäin, matkaa noin 300m...

Pieliselle avautuva maisema on sanoinkuvaamattoman kaunis! Isommankin miehen vetää hiljaiseksi...

...joku on keksinyt koulutielle oivan nimen, kuvan ulkopuolelta kerrottakoon, että tien varrella oli useampikin omakotitalo.

Kolilta jatkoimme kierrostamme kohti Nurmesta. Siellä näin pitkäaikaisen Ystäväni perheineen, johon olen tutustunut eräällä keskustelupalstalla netin välityksellä. Oli todella mukava nähdä ensimmäistä kertaa ihan "livenä" ja jutella kaikista asioista. Aikaa taisi mennä reilut 1,5 tuntia, ja lopuksi keiteltiin kahvit matkailuautossa, lapsille oli tietysti limpparia tai vettä oman toiveen mukaan sekä keksejä.

Ystäväni näin Bomban alueella, jossa on todella hienoja lomahuoneistoja. Tässäkin rakennuksessa niitä on yhteensä 4 kpl.

Piti tulla vielä yksi kuva, jossa näkyy, että ollaan Bomban talolla, mutta jostain syystä se ei ole latautunut...en anna moisella "pikkuasialla" häiritä mieltäni ;)

********

Aamupäivästä sitten uudet kujeet, olisi tarkoitus matkata Lappeenrantaan asti, ja ehkä huomen illalla, kunhan risteilyltä palaamme laitan päivitystä tulemaan.... kannattaa siis pysyä tutkalla...

tuksu kirjoitti...

Mukava kuulla, että teillä on mukava matka siellä!
Toivotaan, että säät suosivat!
äiti

Anna-Liisa kirjoitti...

Olipa mukava tavata ihan livenä. Monta vuotta ollaan tunnettu netin välityksellä ja eletty toistemme arjessa mukana. Kiitos mukavasta tapaamisesta!